Gratis verzending bij aankoop vanaf € 250,-   Gratis proefstalen

VERDUURZAMEN VAN DE GORDIJNEN

  • Geplaatst op
  • Door Sabine
  • 0
VERDUURZAMEN VAN DE GORDIJNEN

Eindeloos genieten van de gordijnen

Kennen jullie de voor-en nadelen van een voering verkopen bij het gordijn?

Voorheen werden gordijnen bijna standaard met een voering verkocht door de woonspeciaalzaken en interieurspecialisten.

Jaren geleden werd er geen gordijn gekocht zonder een voering. Waarom?  Het voeren van gordijnen heeft namelijk heel veel voordelen:

Het nut van een voering is jarenlang ondergesneeuwd en wegbezuinigd, maar kent zo veel goede eigenschappen. Consumenten komen niet voor niets naar jullie speciaalzaak. Zij willen goede kwaliteit en service. Ze zijn bereid hier wat extra voor te betalen.

Adviseer een typevoering en houdt daarbij in het oog, wat de wens van jouw klant is:

  • bijpassende kleur voering
  • verduisterende (dim-out) of lichtdichte (black-out) voering
  • thermische voering,
  • molton voering en
  • fiberfill/fleecevoering

Minder klachten op de gordijnen door een extra bescherming van de overgordijnstoffen. Kortom, een langere levensduur en minder garantie problemen. Een mooi gordijn product, waar we trots op durven te zijn.

Verduurzaming, het houdt ons allemaal bezig. Wij zijn bereid te investeren in een meer energiezuinig huis met uiteindelijk een kostenbesparing op onze energie rekening. Het toepassen van een voering met een isolatie waarde, zoals de thermische, molton of fiberfill is een van de meest eenvoudige manieren die een bijdrage leveren aan de isolatie van de woning.

Een goede nachtrust, het wordt steeds lastiger. Het licht van elektronische schermen schijnt bij velen nog tot in de late uurtjes. Jong en oud, een ieder heeft er last van. Met als gevolg dat het lichaam de aanmaak van het melatonine (slaaphormoon) afbreekt en dat kunnen we deels tegengaan met gordijnen! Het goed donker maken van de slaapkamer zorgt juist voor de aanmaak van het slaaphormoon en een gezond, natuurlijk slaapritme. Een donkere slaapkamer zorgt voor een betere nachtrust. Dus gordijnen voor in de slaapkamer of kinderkamer zouden standaard met een lichtdichte voering moeten worden verkocht.

Trends… Vloggers, Bloggers, VT Wonen, Pinterest, Instagram, woonbladen. Interieurstyling en woontrends leven! Interieur en trends leven! Meer dan ooit tevoren weet de consument wat de mogelijkheden zijn en ook wat ze precies willen. Ook hier is voering een belangrijk onderdeel, naast de functionaliteit wil het oog ook verrast worden. Het combineren van kleuren, maar ook materialen en structuren zien wij veel voorbij komen. Een In-Between met een lichtdichte voering, wellicht gedurfd, maar heel populair!

Wij ervaren tevreden en terugkerende klanten en verhogen op deze manier onze omzet door extra meters voering te verkopen. En dit alles, zonder extra handeling, maar puur door een goed verhaal (advies)! We delen graag deze kennis met jullie en zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zetten in op een langdurige en succesvolle samenwerking! Kortom nog meer klant tevredenheid en ook nog eens eenvoudig verhogen van de omzet door extra meters voeringen te verkopen. Zonder enige extra handeling, maar met een goed advies!

Voordelen genoeg, maar verkopen wij momenteel zo weinig voeringen?

Jarenlang durfde men/we geen voering te verkopen. Simpelweg vanwege de hogere prijs. Onze ervaring leert dat de markt weer verandert. Wij zien dit in onze verkoopcijfers. Gordijnen zijn Geen zeker niet een impuls aankoop. Mensen zijn weer bereid hier meer voor te betalen om zo jarenlang plezier te ervaren. En nog mooier, ze komen uiteindelijk weer bij jullie terug, want ze hebben een mooi en kwalitatief hoogwaardig product gekregen, waar ze jarenlang plezier van hebben gehad.

En ja, die klant, die koopt wel degelijk een gordijn met voering! Onze ervaring bewijst dat, wij leggen namelijk uit wat een voering betekent voor het gordijn. De keuze ligt bij de klant en het overgrote deel van de klanten kiest dan zelf voor een voering. Waarom? Omdat men kwaliteit wil en bereid is hier meer voor te betalen. Juist voor een goed en uitgebreid advies komt deze klant bij jullie.

Het ontbreekt jonge medewerkers vaak aan de vakkennis. Logisch, maar het is zo geleerd. Weet jouw personeel het verschil tussen een dim-out en een black-out? Hebben ze überhaupt ooit van gevoerde gordijnen gehoord?

Met onvoldoende productkennis laten we mooie verkoopkansen liggen en simpele Up-Sell momenten.

Wij helpen jullie graag om met een paar simpele kennistips om extra marges op de gordijnen te genereren.

 

Onze tips voor het adviseren van een voering nog even op een rij:

  • Voorkomen van verkleuringen en verzelbreuk door invloeden van het zonlicht.
  • Langere levensduur van de overgordijnen
  • Volume en luxere uitstraling en valling van de gordijnen creëren
  • Zowel de voorkant al de achterkant van het gordijn mooi afgewerkt. Denk aan gevelaanzicht of openslaande deuren.
  • Verduurzamen door isolatie, met daarbij een mogelijk voordeel op de energierekening.
  • Gordijnen verduisteren of lichtdicht maken
  • Simpelweg extra omzet generen en langdurige relaties opbouwen met de klanten!

 

Zijn er ook nog nadelen te noemen?

GEEN! Ook hier geld de oude regel. “Goedkoop is vaak duurkoop!”

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.